2016 niet zo fijn begonnen: e-mail programma gecrasht, inloggen Facebook lukt nog niet

Allereerst aan alle lezers van dit blog: de beste wensen in alle gezondheid voor 2016 toegewenst; dat het een mooi jaar mag worden.

Dat laatste geldt zeker (nog) niet voor mij, want bij de laatste update van Windows 10, waar ik net goed een week op was overgestapt, heeft er voor gezorgd dat het e-mailprogramma Incredimail waar ik mee werk, gecrasht is.

Incredimail (e-mailprogramma)
Incredimail leunt zwaar op Flash en bij de update van MicroSoft is nu juist een onderdeel van Flash geüpdatet.
In eerste instantie kon de foutmelding nog wel weggeklikt worden, maar op een gegeven moment kon het programma helemaal niet meer opgestart worden.

Zowel de maker van Flash, Adobe,  als van Incredimail zijn op de hoogte van dit probleem (Incredimail al vanaf 16 december!) maar hebben nog geen passende oplossing gevonden.
Overigens geldt dit probleem niet alleen voor Incredimail, maar voor alle apps waar Flash bij wordt gebruikt.

Gevolg: e-mails aan mij gestuurd tussen 30 december 21.00 uur en 31 december 15.00 uur heb ik niet kunnen lezen.
Mocht iemand in bovengenoemde tijdspanne een e-mail hebben gestuurd, dan vraag ik vriendelijk dit nog een keer te doen.
Inmiddels maak ik gebruik van webmail maar is niet zo praktisch.

Hoe dan ook zal het nog een klus worden om het programma nadat het gedeïnstalleerd is geweest weer goed draaiend te krijgen inclusief alle bewaarde berichten. Een geluk bij een ongeluk: op woensdag 30 december is er nog een backup gemaakt.

Facebook
In eerdere blogs is geschreven dat het inloggen als persoon bij Facebook niet mogelijk is. Dit duurt nu al bijna een maand en is vooral heel erg lastig omdat ik op deze manier nergens op kan reageren.
Het probleem ligt waarschijnlijk bij een plugin die op de website gebruikt worden. De maker van deze plugin is bezig met een oplossing, maar blijkt toch ingewikkelder te zijn dan gedacht.

Hopelijk binnenkort goed nieuws over bovenstaande kwesties.